Webbinarium

”Så lyckades ICA förnya IT-supporten till en Servicehub”

Vi har bjudit in Berit Suvakov, ansvarig för ICA servicehubb, för att berätta mer om deras förändringsarbete och vilka framgångar det givit.

OM WEBBINARIET

Vilka utmaningar såg ICA? Varför valde de att göra ett stort omtag, och vilka förändringsprojekt drevs för att förbättra användarupplevelsen? Hur arbetar de under Covid-19 för att bibehålla den personliga och intima touchen på deras ärenden?

ICA, precis som många andra företag, har sett ett ökat behov av personal med hög servicekompetens. År 2017 gjordes en enkät där ICA tittade på nöjdheten hos användarna. Där såg de snabbt att de fanns en stor skillnad mellan de kontor där ICA hade egen personal vs de kontor som hade en outsourcad support. Det var där målet om att öka supportupplevelsen växte fram.

Genom tydliga strukturer, en ”Yes-man”-attityd och hög produktivitet har ICA:s servicehubb lyckats öka nöjdheten hos användarna. Att ha en riktigt bra IT support är topp 3 hos ICA:s medarbetare. Bara kaffet och lunchrestaurangen är viktigare!

Vill du veta mer om hur Berit och hennes team byggde en servicehub som skapar en unik och personlig känsla?

När då?

Den 3 februari kl. 12.00-12.30

Varmt välkomna!

Anmäl dig till eventet här!