Webbinarium/Paneldiskussion

Kommer servicedesken finnas kvar om 5-10 år

Hur ser egentligen framtiden ut för våra servicedeskar? Kommer behovet av intern IT-supportminska eller öka? Kommer AI-lösningar ta över enklare frågor och kommer behovet av mänsklig support behövas? Den 22 april presenterar vi vår senaste kartläggning om framtidens IT-kompetens, och diskuterar resultatet med en expertpanel. 

Om webbinariet

Wise IT kommer inom kort komma ut med en ny kartläggning om framtidens kompetens inom IT – däribland framtidens behov av supporten. Sedan början av 2000-talet har behovet av supportdesken sett ut att minska men frågan är om support är ett område som behöver utvecklas, snarare än försvinna.

Den 22 april klockan 9:00-9:45 kommer vi presentera vår senaste undersökning, och tillsammans med experter inom området diskutera supportdeskens framtid.

Paneldiskussionen kommer bestå av:

  • Mathias Linarfve. VD på Wise IT
  • Meya Torun, Supportchef på Axfood IT
  • Mattias Granström, Servicedeskchef på Skandia

Efter paneldiskussionen kommer vi öppna upp för frågor och diskussion.

När?

Datum: 22 april 2021

Tid: 9:00-9:45

 

 

 

Anmäl dig till eventet här!