Webbinarium/Paneldiskussion

Kommer servicedesken finnas kvar om 5-10 år

Hur ser egentligen framtiden ut för våra servicedeskar? Kommer behovet av intern IT-supportminska eller öka? Kommer AI-lösningar ta över enklare frågor och kommer behovet av mänsklig support behövas? Den 22 april presenterar vi vår senaste kartläggning om framtidens IT-kompetens, och diskuterar resultatet med en expertpanel. 

Om webbinariet

Wise IT kommer inom kort komma ut med en ny kartläggning om framtidens kompetens inom IT – däribland framtidens behov av supporten. Sedan början av 2000-talet har behovet av supportdesken sett ut att minska men frågan är om support är ett område som behöver utvecklas, snarare än försvinna.

Den 22 april klockan 9:00-9:45 kommer vi presentera vår senaste undersökning, och tillsammans med experter inom området diskutera supportdeskens framtid.

Paneldiskussionen kommer bestå av:

  • Mathias Linarfve. VD på Wise IT
  • Meya Torun, Supportchef på Axfood IT
  • Mattias Granström, Servicedeskchef på Skandia

Efter paneldiskussionen kommer vi öppna upp för frågor och diskussion.

När?

Redan varit. Ladda ner inspelningen till höger. 

 

 

 

MISSADE DU EVENTET? TA DEL AV INSPELNINGEN AV WEBBINARIET